Tuesday, April 7, 2009

kisah kejayaan...



dah lama tak letak posting.. takde story nak cite sbb berat aku still mcm ni.. nyampah kat diri sendiri sbb tak konsisten... tp hari ni aku nak cite pasal 2 kawan sefakulti dgn aku yg berjaya turunkan berat badan dan menten sampai hari ni..

yang 1st, my best friend aku.. dia ni masa belajar pun bukanlah besar sgt tp dia chubby.. nasib baiklah kawan aku ni beauty conscious sket, so dia berusaha nak kurus dgn cara dia.. pagi selalunya dia akan sarapan dengan kuih seketul dgn air limau ais... kalau kuih kat cafe tak kena ngan selera dia hari tu, dia akan minum 100plus je utk sarapan.. tghari dia akan makan lauk ngan sayur je.. kalau dia ambik nasi pun just 1-2 sudu je... minum still air limau ais... ptg lak, kuih seketul.. kalau malas mkn, minum limau ais or 100 plus lagi.. mlm mmg tak makan.. kalau dia rajin, ptg2 sure dia gi jogging kat taman tasik titiwangsa.. tp aku mmg respek kat dia, jogging pusing satu tasik tu pun menten je... jeles2...

skrg, dia ada kat new zealand, sambung belajar.. she's married with 1 son.. comel sangat... skrg pun masih menten kurus! cayalah noreen..

yg kedua ni lelaki.... masa awal2 kenal, kitorang panggil dia tong sampah... sbb bagi la apa jenis makanan pun, sure dia tak tolak punya... masa tahun 2, dia berkenan sangat kat sorang awek ni, coursemate kitorg jugak.. tapi kena reject sbb gemuk sangat!!!!! mmg chubby... tak silap aku jeans dia saiz 4+ taw..

lepas semester break, masing2 terkejut tgk muka n badan dia masa 1st time jumpa.. dia mengurus dalam masa sebulan!!!! sume org terkejut... isk isk isk... ramai la yg korek rahsia dia.. dia cite, hari2 mesti joging untuk sejam! pagi minum susu, tghr minum susu ngan roti sekeping... mlm susu balik.. kalau tak lalu susu, dia ambil milo 0.... mmg marvelous, sebulan dah nampak kesan ketara..

ingat ke dah start kelas balik, student life akan mula macam biasa balik la.. tp dia mmg menten.. ptg2 dia gi joging pusing tasik titiwangsa tu... bim, ko pernah tak joging kat situ? hehehe.... pagi lak member aku ni still ambik srpn, tapi selalunya dia ambik nescafe panas je.. tghr jarang sangat nampak dia kat cafe...

skrg, after 6 years, dia masih menten cam dulu... yg menariknya, awek yang pernah reject dia dulu dah selamat menjadi tunang dia skrg... awek dia lak yang makin tembam skrg ni... hehehe.. terbalik lak....

jack ooo jack, bila la ko nak kawen ni?

4 comments:

~ sHa ~ said...

noreen? aku kenal kan? hehe. beb, aku dulu mana ada kesedaran diri nak joging2 ni.haha. tasik permaisuri penah la..tu pon masa ala2 dah perasan baju tak muat . tapi tu pon ade la sekali dua je. pastu mampos la malas ..ahaha

atud said...

kompem la ko kenal.. noreen nor hasmun.. aku pernah 2-3 kali je joging kat tasik titiwangsa tu tp 200 meter je la larinya.. yg lain tu jalan-jalan cari makan je... hehehe...

atud said...

eh, ko kenal jack tak? nazer berahim? best fren kalabu malami tu? budak paling debab dlm medical n dental masa 1st year..

Anonymous said...

awek dia skrg keje katne ne erk...???