Monday, June 22, 2009

Day 3 – pulau perhentian – kuala terengganu

Bangun pagi tersangatlah happy rasanya sebab tak sabar nak main air.. tp pape pun,perut kena la isi dulu.. gi la kat restaurant, tanya bf buffet rm20 per head.. aiyo, mahalnye.. tgk ada bihun goreng, roti, cereal n telur.. try tgk ala carte punya price, rm 13 per item.. lagi rugi.. last2 ambik la jugak buffet tu… hhuhuhu… makan tak seberapa pun..

Lepas makan, terus cari port best utk mandi manda.. uik, mana gi semua org? kitorang je yg mcm kanak2 riang.. berlarian menuju pantai… adalah few minah sallehs duk sun bathing kat situ.. isk isk isk, ape la yg bestnye duduk menghitamkan kulit..





Kitorang mandi manda dlm sejam, then gi snorkeling follow pakej yang kitorang dah ambik masa kat jeti kat kuala besut.. dlm bot tu kitorang je yg Malaysian, yang lain sume kulit putih.. as expected la kan, sume hanya berpakaian seadanye je.. aduh… sian kat laki aku dpt dosa kering.. hehehe..

Beach boys ( aku bg nama special utk org bot tu) bawak kitorang gi 4 spots.. mula2 bawak kitorang gi kat shark point.. dia ckp kalau nasib kitorang baik, dptlah tgk shark melintas.. gerun lak aku.. tp underwater view mmg cantik sangat2.. Subhanallah! Hubby aku berpeluang tgk shark melintas depan dia.. adake dia ajak aku tgk sama… isk2, taknak aku!





2nd spot pun tgk coral.. 3rd & 4th spot yang best, sbb dpt tgk penyu! Mmg tak sangka betul.. aku ingatkan kena gi rantau abg je yg dpt tgk penyu.. encik hubby punya seronok sampai kena panggil naik bot balik.. teruja sungguh dia mengejar penyu tu…
Lepas snorkeling, kitorang balik bilik mandi manda n check out.. sampai jeti kuala besut kul 5.. terus cargass gi kuala Terengganu.. ikut jalan pantai sbb dlm peta nampak mcm lagi dekat..





Kitorang sampai kat k Terengganu dlm kul 7mlm.. pusing punya pusing kat tgh2 town tu sbb kitorang sesat.. aduh.. dlm peta mcm lain je.. banyak jalan yang jd 1 way je.. sejam lebih kitorang sesat!!! Menci taw…. then kitorang gi pantai batu buruk, tp sume resort kat tepi pantai tu penuh.. chett, penat sesat pun tak habis lagi, hotel lak penuh.. aku tpon member aku yg org tganu tp malangnye dia lak kat kl.. tp hubby dia bg list of hotel kat area tganu n he asked me to call up every single hotel.. once booked, then call dia balik utk nak tau jalan… malangnya, 4 out of d list tu sume full… aduhhhhhhhhhhhhhhhh… hotel yg ke5 kitorang call ada room available but for family.. belasah je la drpd takde tempat nak tido mlm ni.. so we ended up landing dlm family room of hotel kenangan… Alhamdulillah….. akhirnya!

Hotel tu takde own parking lot so kitorang kena parking kat public car park few blocks dr hotel tu.. tak kisah lah.. kena bayar rm6 per night.. parking lot tu dkt dgn kedai makan so kitorang decided nak dinner kat situ je la… masa nak makan tu adalah terdgr bunyi mcm kete kena langgar tp buat derk je la sbb tgk takde pape.. org lain pun mcm buat tak kisah je… after makan nak gi la kat kete nak ambik barang sket.. tgk2 ada satu motor jatuh baik punya kat pintu belakang sebelah kiri kete kitorang!!!!!!!! ARGHHHHHHHHHHHHH……………. Ni la rupanya bunyi tadi…. Kitorang tak nak angkat motor tu sbb nak biar owner dia sendiri tgk.. nasib baik ada sorang mamat tganu yg makan kat situ jugak perasan muka owner motor tu yg jugak tgh mkn kat situ.. lepas dia panggil owner motor tu, org dah mula kerumun kitorang.. . aku malas nak masuk campur, biar hubby aku yg buat kira sumer..

Lepas dah bincang2, owner motor tu ( budak baru lepas spm kut ), dia nak bagi rm100.. pintu tu kemik sket n cat tertanggal.. kalau nak ketuk, kompem kena rm300 lebih sbb Honda kan.. huhuhu… tp kesian jugak kat budak tu.. motor dia terbalik sbb tayar dia pancit.. dia pun tak sedar tayar dia pancit sebenarnya.. lg satu, budak ni takde la ckp kasar2 so kitorang bleh terima la maaf dia.. tp masa nak bayar tu, dia ckp dia ada rm50 je.. tu pun lepas kumpul2 dr kawan2 dia.. dia ckp nak bank-in kan belen rm50 tu lps dpt gaji… hubby aku mls nak argue, dia ok kan je la…

Balik hotel, hubby terus hilang mood… ckp pun mcm marah2… aku mls nak kacau, aku biar je dia tidur awal mlm tu.. aku lak lepas mengemas, mandi, solat then join dia tidur sekali..

Pengalaman yang kureng best di Kuala Terengganu! Huhuhu….

1 comment:

Anonymous said...

memang berat rasa hati pada mulanya untuk aku membenarkan isteriku menyertai jualan lansung . kerana

aku telah tahu akan akibat nya menyertai jualan lansung ini. akibatnya akan bersosiallah isteriku

bersama ahli ahli yang lain. sebelum ini kehidupan kami agak mewah . aku sanggup lakukan apa saya untuk

memenuhi hasrat isteri aku. apabila didesak oleh adik perempuan nya bersama suami nya , tanpa aku

sedari isteri aku dalam diam diam telah menyertai jualan lansung HERBALIFE, kebetulan pula pada masa

itu keadaan ekonomi keluarga aku agak kurang baik, walaubagaimanapun tidak sesusah mana pun..

apabila aku tahu isteri aku telah menyertai jualan lansung.. aku hanya menurut dan cuba membantu.. aku

juga sangat berpengalaman dalam kencah jualan lansung ini... apabila aku cuba membantu, isteri aku

selalu melarang katanya usah turut campur.... konon nya jualan lansung yang disertainya adalah

berlainan daripada yang lain lain... aku selalu di perkecil kecil kan, konon nya dia telah terlalu

pandai dan sudah berjaya... sebenarnya aku juga pada masa dahulu pernah memiliki sebuah syarikan yang

mempunyai lesen jualan lansung. walaupun aku berkongsi dengan rakan rakan aku.. aku adalah pengarah

syarikat dan mempunyai saham yang besar didalam syarikat tersebut... tak payah lah aku sebutkan nama

syarikat jualan lansung tersebut...

Aku juga mempunyai network yang besar seluruh Malaysia termasuk sabah dan serawak.. aku juga beberapa

kali berjaya didalam bidang jualan lansung ini , pernah meraih pendapatan ratusan ribu ringgit...

kini SARIFAH BINTI YUSOF MENJADI SOMBONG ANGKOH DAN BONGKAK. lebih lebih lagi bila dah berkenalan

dengan ramai orang. dah pandai simpan kekasih gelap.kalau zaman P Ramlee , si suami yang tipu suami...

tapi zaman sekarang Isteri tipu suami lebih hebat lagi siap atur strategi bersama teman lelakinya utk

menghapuskan suaminya... pulun semua duit dan harta suami... sebagai lelaki yg telah beristeri akan

merasa malu sekiranya keluar dating dgn teman wanita.. malu juga jika terserempak dengan rakan rakan,

jiran atau org yang dikenali... tetapi wanita ini tanpa segan silu keluar datang atau tayang kononnya

dia sorang aja ada kekasih ... keluar masuk bilik hotel menjadi perkara biasa ( tidak takut lansung

hukum Allah ) lupa anak anak dirumah.... macam ini kah sikap wanita atau betina di dunia akhir zaman

? wAllah hu alam... kalau kita ingat lagi kisah semerah padi .. betina seperti ini akan DISULA SAMPAI

MATI . bermakna Allah pun tidak mahu betina seperti ini hidup di bumi milik nya.. zaman sekarang

tidak lagi... malah menjadi trend dan kebanggaan bagi segelintir kecil kumpulan para isteri

sepertinya... juga rakan rakan HERBALIFE NYA.....