Saturday, June 20, 2009

day 2 - kota bharu - kuala besut - pulau perhentian

salam...

day 2 bermula dgn insiden yg sangat menspoilkan mood bershoppingku... lepas check out dlm pkul 10pg, kitorang pun angkut la beg gi kat kete.. dari kejauhan aku nampak something kaler kuning kat tayar kete.. argh... kena clamp ke? aduh! org2 yang sekeliling tu pandang2 je.. bila tgk kat wiper ada kertas saman.. APE? RM300????? GILA APA MBKB ni? aku ngan hubby punya la nak cari hotel yg below rm100 tp alih2 jd camni.. kalau tau, baik aku ambik hotel 5star.. kompem parking free, service n room pun tip top!

kesalahan kitorang parking kat petak reserved utk agro bank.. yang bengang sangat tu, masa kitorang parking kul 1 pg td takde pun block ke papan tanda ke apa.. ada la signboard tp ade ke letak atas koridor.. patutnye kete agro bank tu parking atas koridor la kan??

pehtu hubby call no MBKB, then diorang hantar orang nak bukak key tapi after berunding, dpt kurang sampai rm100 je.. dia ckp kalau nak below rm100, kena gi pejabat buat rayuan.. aku ckp kat hubby kita gi pejabat, try mintak kurang sbb rasa sangat tak berbaloi bayar kat MBKB.. arghhhhh.... baik aku bayar kat peniaga kat pasar ct khadijah kan? hehehe..

nasib baik la pej MBKB tak jauh sgt.. naik atas nak jumpa YDP takde.. S/U lak meeting.. hubby dah buat muka dah.. dia ckp bayar je la rm100, senang! aku berkeras jugak nak try mintak kurang.. sbb kitorang org luar, then bukan salah kitorang pun, bank tu yang buduh..

agaknya PA tgk kitorang terkulat2, dia try la masuk tanya bos dia.. pehtu dia kuar ckp boss dia bagi rm70 je... aku nak mintak rm50 je tp sbb mls nak tunggu, kitorang bayar je..

on the way nak ke pasar siti khadijah mulut aku duk pot pet pot pet pasal buang duit la, menyesal tak tidur hotel mahal la, bla bla la... sampai hubby aku marah, dia ckp jgn ulang bende yang sama! dah nak jadi, nak wat camne...



lepas shopping beberapa helai sutera n tudung( aduh, giler tgk sutera.. rasa mcm nak borong semua!), kitorang cargass nak cari makan tghari.. aku ajak gi makan kat atas pasar tu je tp hubby mcm tak sanggup.. akhirnya kitorang makan kat KFC... hahaha... punyalah jauh dtg tp akhirnya makan KFC je...



lepas makan, kitorang zoom ke kuala besut.. after 1 hour driving, sampai kat jeti.. solat kat surau kat situ, kitorang gi bayar $ hotel n boat.. ambik coral view resort.. kat jeti tgk ramai giler mat2 n minah2 salleh.. kompem kat sana lagi ramai.. seronok org lelaki termasuk la hubby aku menjamu mata kan?




naik bot dlm 1/2 jam.. sampai kat pulau perhentian besar dlm kul 6ptg.. check in n lepas tu jln2 kat pesisiran pantai... SANGAT CANTIK! air sangat crystal blue.. jernih giler..... tak menyesal langsung dtg sini walaupun melambung2 naik bot...

mlm kitorang dinner kat mama's chalet sbb kat situ yang paling murah... jalan kaki sket pun takpe, janji berbaloi...

seperti yang telah diagak, mmg sangat ramai minah salleh yang seksi yg hanya memakai 2 pieces je... jeles betul tgk body diorang... huhuhu...

mlm kitorang tido awal.. ngantuk! good nite everybody!

No comments: