Thursday, February 19, 2009

satu cerita di petang khamis...

salam eberibodi..

ptg ni aku dgn sukacitanya 'open table' kat klinik aku, saja buat makan2 sket sempena aku nak berhijrah tempat baru next month.. so kawan2, jangan tanya pasal diet untuk 2 minggu ni.. aku mmg ber'azam' nak merasa semua makanan yg aku suka kat kuala kurau ni.. antaranya nasi lemak umno, soto depan market, bihun sup cha, tomyam ngan bihun goreng kedai kak jah, laici kang kat jeti, rojak singapore kat pekan dan etc etc etc... hehehehe... nanti bila lagi aku nak makan kan? so kepada pfs, jangan marah aku ya! hehehehe...

tgh duk sedap2 sapdek, ada la sorang pakcik ni masuk klinik.. masa tu dah kul 4.30 ptg.. selalunya time2 cenggini dah takde patient dah.. so kitorang makan2 kat depan.. rupanya anak dia nak buat treatment... tp tak bawak surat beranak.. bila kita ckp baik2, dia mcm marah2, ckp guna suara tinggi.. dia ckp kenapa tak bgtau kena bawak surat beranak awal2? eh, hello.... takkan benda basic pun encik tak tau... aku tak tau la ape yang dia duk bengang sgt.. dia bengang sbb kitorang tak pelawa dia makan kfc sama ke? isk isk isk.....

tp nasib baik la staf aku ni cool, last2 kitaorg manage gak utk daftar n buat treatment kat anak dia.. baru la dia nak ckp elok2.. malu alah kat kitorang la tu.. sbb kitorang cool sokmo... hhahahaha....

mcm2 kisah manusia kan?

elok nak tutup pintu klinik je, ada pompuan 2 org dtg ngan sorang budak kecik yg berdarah2 mulut dia.. kes eksiden rupanya... nasib baik la aku tak balik lagi... nasib baik jugak la mak budak tu dgn warasnya bawak surat beranak... heheheheh...

itulah kisah aku pada petang ini... :-)

3 comments:

Unknown said...

fuh.....dasyat atud pau smeua makanan ni..hehe

sweetie siti said...

dr. cumie...,
kite pun 16hb ari tu nak bukak kad patient eye clinic hosp taiping reffered by rendang panjang tak bawah ic anak die...kite sambil register tu kite pesan lah.., " nanti lain kali kalau berurusan dengan jabatan kerajaan, bawak ic ye.." ala takde la intonasi tu buruk sgt..., kite rase dah paling lembut la tu... tetiba die ckp, " sana dftr, sini dftr.., sana dah mintak ic, sini nak buat apa lagi ic?"
pastu die membebel2, cakap tak mkn lagi le apa le...,last sekali die cakap dia nak balik..
cis...dah camtu, kite return balik refferal letter die tu ( tapi sambil tu tulis dgn red pen 'pt refused tu reg ) dan kite ckp.. "ikut suka hati pakcik lahhh...."
pastu tadi MA redang panjang call minta TCA balik....
menyampah sungguh org mcm tu rasanya...

atud said...

huhu.. betul la.. patient ni kadang2 mcm tak paham bende basic mcm ni.. kang marah2, masuk newspaper lak.. huhuh.. customer is always right kan?