Friday, February 6, 2009

dilema seorang isteri..

uish.. baca tajuk pun menggerunkan.. heheh.. saje buat saspen, jangan risau, rumahtanggaku yang dibina sejak 1 tahun 2 bulan 2 minggu yg lalu masih seperti yg dulu.. masih dalam mood honeymoon selalu.. ewah!

dilemanya cenggini.. my daily shakes intake normally consist of breakfast = shakes, lunch = shakes, dinner = normal meal.. tp takde perubahan yang major.. sebulan turun 1kg je.. lotih makcik! ehmp.. ada cadangan untuk ambik normal lunch and consume shakes for dinner tp aku rasa tak bleh.. sbb aku mesti la nak dinner ngan mr hubby kan? itulah satu-satunya masa kualiti yang aku dgn dia ada setiap hari..

mr hubby punya style lak, dinner is after 9pm every night.. so, bayangkanlah betapa makanan itttew tidak dpt dihadam dgn baik di dlm perut isterinya yg kemudiannya menidurkan diri 2-3 jam selepas itu.. eh, paham tak? maksudnya, aku ambik heavy dinner, then dah nak masuk tidur.. so, makanan tu tak sempat dicernakan dgn baik..

aku try slow talk ngan hubby aku, aku ckp aku akan teman dia makan mlm sambil aku minum shakes tp aku tak pandai nak adjust kuantiti lauk n nasi yg aku masakkan utk dia.. ended up, aku yg paksa rela habiskan sume makanan utk dinner mlm tu ( aku ni jenis yg tak sanggup nak tgk leftovers yang dibuang.. mesti cuba ratah sampai habis.. sayang la tgk rezki tu.. )

my hubby pernah suggestedkan dia makan kat luar tp takkan everyday dia nak makan kat luar? lagi la kurang masa kitorang bersama.. isk isk isk.. lagipun as a good wife ( chewah! ), takkan la aku sanggup tgk dia makan masakan org luar hari2.. lama2 nanti dia lupa pulak rasa masakan hasil air tangan wife dia ni...

huhuhuhuhu......................................

ps: tlg la bagi advice pada aku.. tengkiu!

1 comment:

Aymy With L♥ve said...

hmmm... aku pun dulu camtu gak payah nak ejas.. try byk kali asyik terlebih jer.. lelama ok kut.. memang memula aku rase, aiseh nak masak seketul dua ni kengkadang tak berbaloi kan.. tapi makan luar, sian la plak.. takpun sesekali bolehla beli tapau... dia makan, u lepak sesama...