Tuesday, January 12, 2010

formula baru?

salam..

hari ni dengan banggenyer memberitahu ante-ante sekalian bahawa aku telah berjaya breakfast dgn dato' shake! hehehe... takde la, lagu dia pun aku tak berapa nak hafal, inikan pulak nak bermanja2 nak breakfast dgn dia... aku ambik shake hari ni.. f1 strawberry + marigold hl.. yummy... sedap pulak rasanya hari ni...

buat permulaan, maybe aku akan ambik shake sekali sehari dulu... then baru jd 2x sehari untuk program weight loss aku.. kali ni aku taknak poyo2 sangat.. aku nak slow n steady je... so, aku bleh ajar diri aku sket2 n slowly change my habit n my lifestyle... ni pendapat aku je la, kalau korang tak suka, opps, i'm sorry....

seperti selalu, hujan turun membasahi bumi taiping so batal lagi acara jalan2/lari2 aku ptg ni.. kena ganti ngan aerobik lah nampaknya... hari ni nak try formula baru.. aku buat aerobik lepas 1 1/2 jam makan dinner [ nasik ( serving yg kecil ) + lauk pauk ].. hasilnya? marvellous!! aku tak rasa s.o.b mcm smlm dan berjaya folo cd tu sampai habis... hehehe.. so, maybe akan try buat mcm ni utk beberapa hari yg akan dtg..

ehmp, kepada sesiapa yg guru dlm bab2 senaman ni, boleh ke aku buat mcm tu?

2 comments:

PFS6450 said...

aku bkn 'guru senaman' tapi mmg kena mkn sebelom dan selepas workout. nak workout tp xmakan, tak der energy, so mkn dulu, kasik gap la, jangan direct lepas makan terus bersenam, bergegar isi perot. lepas workout, energy dah takder, kena makan jugak... cuma kena pandai pilih makanan. nih baca sinik

http://pfs6450.blogspot.com/2010/01/4th-jan-2010-menu-update.html

majulah sukan untuk atud :D

Bimbo said...

hehe.geng,kalau iye pon nak isik perut before workout,jgn aa makan nasik.hehe. my suggestion would be roti wholemeal or pisang or coklat those will be nice.
nasik is something that will take more time to digest. itu hasil experiment ku dulu la..hehe