Thursday, November 4, 2010

dari slimming centre ke gymnasium part 1

salam,

smlm aku buat keje gile.. hehehe.. bukanlah giler sgt pun, just aku gi membakar kalori paling banyak dlm sejarah hidup aku..

petang smlm, kawan aku offer voucher free buat slimming treatment kat satu kedai kat ampang... bukan london weight, bukan marie france, bukan slimworld dan bukan jugak keep slim.. ala, kedai kecik2 je...

aku gi la.. mula2 buat consultation, ambik semua important measurements before nak analyze.. hasilnya, berat 79.8kg ( belum tolak baju n jeans yg aku pakai ), fat 41.1%, fat mass 33.3kg n BMI 32.++.. giler berat!!!!!! pehtu amoi tu duk la pot pet pot pet kat aku , kata lemak aku dah tebal la, susah nak turun la, bla blaa.. aku dengor je sbb nak kata ape lg pun kan?

lepas buat analysis, aku kena buat detox lymph drainage n wrapping... aku sebenarnya dah jd kureng excited sbb aku rasa barang2 kat kedai tu dah seasoned! tuala buruk, busuk, selimut pun sama.. pehtu, ade ke pakai kain batik? yg standard mak2 kita buat kain buruk dah? isk isk isk...

yg detox tu tak best, tp yg wrapping tu mmg berpeluh giler laa.. kuyup aku.. tp aku tertanya gak, di basuh tak lapik yg basah tu? ke dia recycle cam tu je? erkkk...

lepas tu ukur balik.. as expected la kan, kompem ada penurunan.. amoi tu beria2 la kata aku ni susah nak turun sebenarnya tp tak sangka lepas 1 session pun dah nampak.. ( ala, ayat bodek aka meniaga).. berat aku jd 78.8 ( cheh, pakai 2-piece je, mmg la turun !), fat turun 0.9%, fat mass turun 1.1kg.. ehmp....

pehtu dia promo la pakej2 dia... paling sesuai utk aku lebih kurang rm5K for 20 sessions.. dia punya la pujuk, aku buat2 la mcm interested tp sbnrnya aku x sabar nak balik!! sbb nak tengok cita chinta chanduri.. pot pet pot pet lg, pehtu aku ckp aku kena tnya hubby aku dulu sbb aku ni student, takde gaji... hahahah ( sebenonya aku ni CBBP - cuti bekerja bergaji penuh ).. nak tak nak dia terpaksa la 'melepaskan' aku balik...

keluar2 je, aku kata kat kawan tu yg kasi voucher tu, kompem aku tak pegi dah kedai tu semula lepas ni!

to be continued..

1 comment:

PFS6450 said...

wahahahah...!!!! adehhh, sakit perut aku baca... oklah tuh tud!