Monday, March 23, 2009

very irritating..

aku tak tau la apa yg korang fikir tp bagi aku, it's very irritating..

citernya, depan umah mak mertua aku ada kenduri last saturday.. after dah habis tu, aku n hubby gi la nak tolong kemas2 sbb diorang buat gotong royong, so banyak nak kena basuh n kemas.. ada la sorang anak jiran mak aku ni,maybe anak sulung kut, so dia mmg terkejar sini sana la ptg tu... anak dia yg umur +- setahun lak sket2 menangis, maybe lapar kut..

agaknya tak tahan dgr anak menangis, dgn selambanya dia duduk kat kerusi kat depan umah menghadap kitorang yang tgh lap2 pinggan, then selak t-shirt dia n breastfeeding! in public ok.. mmg nampak b****t.. aku takde la ambik pot sgt sbb aku pun ada.. hehehe... after a while, anak dia mcm kenyang kut, so dia stop breastfeeding n gi sambung buat keje..

lepas dah habis kemas2 n angkat2 barang naik lori, tuan rumah pun hidang la bahulu n teh panas sambil smbang ramai2 kat porch rumah.. org lelaki pun join sekali termasuklah hubby aku.. aku n hubby mengadap anak makcik ni sekali lagi.. tup2, dia selak baju dia sekali lagi, then breastfeeding lagi.. aduh!!!!! aku nampak muka hubby aku mcm terkejut tp dia try buat selamba... anak dia bukan baring tp duduk mengadap chest dia.. masalahnya, angulation anak dia punya kepala masa tu mmg tak sesuai n tak cover b****t mak dia.. tak pasal aku n hubby dpt tgk free show... terus aku mintak diri balik umah mak mertua aku... tak sanggup ah nak tgk..

on the way balik umah mlm tu aku tanya hubby aku dia nampak tak apa yg aku nampak.. dia ckp nampak! tp taknak lah buat muka obvious sgt.. cheh... lelaki kan... free show! hahaha... anak makcik tu muda lagi, aku rasa dlm mid 20s kut..

ntahlah.. aku tak boleh terima org breastfeeding in public.. please la cari tempat yg tersorok sket or at least pusing belakang n mengadap dinding... bukan nak ckp, tp diorang mmg tak kisah tayang kut.. sepupu aku pun ramai yg macam tu... tgh2 masa kenduri or masa berkumpul time hari raya pun selamba je buat free show dpn sepupu2 lelaki n bapak2 sedara.. isk isk isk..

ehmp.. dont blame me, i just feel that it's very irritating to 'show' your breast to the public!

sekian..

No comments: