Tuesday, March 17, 2009

my daily schedule...

entry hari ni aku nak citer pasal how i spend my day everyday.. so, kalau sape2 yang rasa ada something wrong with my daily routine, please do give ur honest comments ok!

working days

6.15 am - bangun tido, mandi, solat n siap2 nak gi keje..

7.00 am - kalau rasa sempat n rajin, aku blend herbalife n terus zoom gi kat kete.. kalau tak sempat or rasa tak teringin nak ambik shakes, aku terus kuar umah camtu je..

8.00 am - start keje.. minum shakes kalau dah bawak.. kalau tak, gi beli kuih kat kantin bwh..( kuih tak sedap, mahal, makcik kantin lak perangai cam hampeh.. tp since smlm dah tak bukak, sebab tender dah tamat khabarnye n ramai org complaint perangai makcik tu... Yahoo!!!! )

8.00 - 1.00pm - cabut gigi, buat filling, buat scaling, buat2 sebuk ( haha.. ) tp mostly keje aku require me utk duduk je... huhuhu..

1.00 pm - lunch with my lunchmates.. kalau tak makan kat doli kueytiow, gi makan nasi kat bangunan amanah ikhtiar.. so far aku berjaya memfollow rules pfs - 1/4 plate of nasik, 1/2 plate of vege n 1/4 plate for fish/chicken... air either air kosong or my teamix..

2.00 - 5.00 pm - sama spt before lunch...

6.00 pm - sampai umah.. keluarkan frozen raw materials dr fridge.. basuh baju, then gi solat, pehtu turun balik utk masak.. la ni aku try masak before or after tgk the biggest loser.. hehehe... kalau malas masak, beli siap2 on the way balik.. selalunya aku beli nasi ayam or bihun sup.. mcm hari ni aku beli nasik ayam tp aku tabahkan hati ambik 1/2 je nasik.. lg 1/2 bagi kat hubby.. sebagai balasan, hubby aku sedekah ayam dia sket.. hehehe... tengkiu...

9.00 - 11.30 pm - makan, lipat baju, tgk tv, iron baju, kemas2 ape yg patut, sembang2 ngan hubby etc etc etc..

12.00 am - titun... ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz.......

babai ,see u tomorrow...

2 comments:

~ sHa ~ said...

this is my honest comment ..hehe ..walaupon aku lom bagus sgt . EXERCISE. u have to . if u wanna have 2 daily meal of nasik / any simple carbs , please , do some exercise. tapi sbb ko makan HL kan..i dont know the rules.basically, tu je la.portion mcm da ok.tak eksesai pon leh turun sekilo sebulan..hebat tu.hehe.

sweetie siti said...

berjiran lah kita kat tempat keje ye...., sebelah2 je.. selamat menanti kedatangan SUK esok... huhu...